Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 11 von 13
Zurück zur Trefferliste

Parafoveal-on-Foveal Effects of Emotional Word Semantics in Reading Chinese Sentences: Evidence From Eye Movements

  • Despite the well-known influence of emotional meaning on cognition, relatively less is known about its effects on reading behavior. We investigated whether fixation behavior during the reading of Chinese sentences is influenced by emotional word meaning in the parafovea. Two-character target words embedded into the same sentence frames provided emotionally positive, negative, or neutral contents. Fixation durations on neutral pretarget words were prolonged for positive parafoveal words and for highly frequent negative parafoveal words. In addition, fixation durations on foveal emotional words were shorter than those on neutral words. We also found that the role of emotional words varied as a function of their valence during foveal and parafoveal processing. These findings suggest a processing advantage for emotional words relative to emotionally neutral stimuli in foveal and parafoveal vision. We discuss implications for the notion of attention attraction due to emotional content.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Ming YanORCiDGND, Werner Sommer
DOI:https://doi.org/10.1037/xlm0000095
ISSN:0278-7393
ISSN:1939-1285
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25581226
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of experimental psychology : Learning, memory, and cognition
Verlag:American Psychological Association
Verlagsort:Washington
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Chinese; emotion; parafoveal vision; reading
Band:41
Ausgabe:4
Seitenanzahl:7
Erste Seite:1237
Letzte Seite:1243
Fördernde Institution:Deutsche Forschungsgemeinschaft [KL 955/18]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.