• Treffer 2 von 3
Zurück zur Trefferliste

Perceived Racial/Ethnic Discrimination and Adjustment Among Ethnically Diverse College Students: Family and Peer Support as Protective Factors

  • Adopting a risk and resilience perspective, the current study examined whether family cohesion and peer support functioned as protective factors against the negative effects of racial/ethnic discrimination by peers. The sample included 142 ethnically diverse college students. The results showed that while greater perceived discrimination was related to poorer adjustment (in terms of depressive symptoms, somatization, and loneliness), peer support, but not family cohesion, modified some of these relations. The findings highlight the importance of identifying protective factors in the contexts of family and peers. Doing so moves research on discrimination beyond targeting only individual level characteristics (such as a stronger ethnic identity or personal coping strategies) to include factors concerning a broader network of support in understanding how the negative effects of discrimination may be tempered.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Linda P. JuangORCiDGND, Angela Ittel, Frances HoferichterORCiDGND, Miriam Gallarin
ISSN:0897-5264
ISSN:1543-3382
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of college student development
Verlag:Johns Hopkins Univ. Press
Verlagsort:Baltimore
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2016
Erscheinungsjahr:2016
Datum der Freischaltung:22.03.2020
Band:57
Seitenanzahl:15
Erste Seite:380
Letzte Seite:394
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Profilbereich Bildungswissenschaften
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.