• Treffer 1 von 5
Zurück zur Trefferliste

Chinese deaf readers have early access to parafoveal semantics

  • In the present study, we manipulated different types of information available in the parafovea during the reading of Chinese sentences and examined how deaf readers make use of the parafoveal information. Results clearly indicate that although the reading-level matched hearing readers make greater use of orthographic information in the parafovea, parafoveal semantic information is obtained earlier among the deaf readers. In addition, a phonological preview benefit effect was found for the better deaf readers (relative to less-skilled deaf readers), although we also provide an alternative explanation for this effect. Providing evidence that Chinese deaf readers have higher efficiency when processing parafoveal semantics, the study indicates flexibility across individuals in the mechanisms underlying word recognition adapting to the inputs available in the linguistic environment.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Ming YanORCiDGND, Jinger PanORCiD, Nathalie N. Belanger, Hua Shu
DOI:https://doi.org/10.1037/xlm0000035
ISSN:0278-7393
ISSN:1939-1285
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24999711
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of experimental psychology : Learning, memory, and cognition
Verlag:American Psychological Association
Verlagsort:Washington
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Chinese; deaf readers; parafoveal; sentence reading
Band:41
Ausgabe:1
Seitenanzahl:8
Erste Seite:254
Letzte Seite:261
Fördernde Institution:Deutsche Forschungsgemeinschaft [KL 955/18, LA 2884/2]; National Social Science Foundation of China [13ZD188]; National Institute on Deafness and Other Communication Disorders [R03DC011352]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.