Scaling Up UV-Mediated Intramolecular Photodehydro-Diels-Alder Reactions Using a Homemade High-Performance Annular Continuous-Flow Reactor

• Here we present a self-made annular continuous-flow reactor that can be used in the UV/vis range in an internal numbering-up manner. As a model reaction, we chose a powerful batch-scale-limited benzoannelation method, namely, an intramolecular photodehydro-Diels-Alder (IMPDDA) reaction. The scale-up potential of this particular photochemical benchmark reaction toward the preparation of macrocylic (1,7)naphthalenophanes by variation of selected flow parameters is presented.

Verfasserangaben:Maciej CzarneckiORCiD, Pablo WessigORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1021/acs.oprd.8b00353
ISSN:1520-586X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Organic Process Research & Development