• Treffer 2 von 2
Zurück zur Trefferliste

Object affordance influences instruction span

  • We measured memory span for assembly instructions involving objects with handles oriented to the left or right side. Right-handed participants remembered more instructions when objects' handles were spatially congruent with the hand used in forthcoming assembly actions. No such affordance-based memory benefit was found for left-handed participants. These results are discussed in terms of motor simulation as an embodied rehearsal mechanism.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Jens K. Apel, Angelo CangelosiORCiDGND, Rob Ellis, Jeremy Goslin, Martin H. FischerORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1007/s00221-012-3251-0
ISSN:0014-4819
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Experimental brain research
Verlag:Springer
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2012
Erscheinungsjahr:2012
Datum der Freischaltung:26.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Action simulation; Affordance; Embodied cognition; Rehearsal; Sequential instruction; Working memory
Band:223
Ausgabe:2
Seitenanzahl:8
Erste Seite:199
Letzte Seite:206
Fördernde Institution:EPSRC under the Cognitive Foresight Program [EP/F028598/1]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.