• Treffer 16 von 22
Zurück zur Trefferliste

Internalizing problems in children and adolescents with math disability

  • Research has shown that learning disabilities are associated with internalizing problems in (pre) adolescents. In order to examine this relationship for math disability (MD), math achievement and internalizing problem scores were measured in a representative group of 1,436 (pre) adolescents. MD was defined by a discrepancy between math achievement and IQ. Internalizing problems were measured through a multi-informant (parents, teachers, self-report) approach. The results revealed that MD puts (pre) adolescents at a higher risk for internalizing problems. External and self-ratings differed between boys and girls, indicating that either they show distinct internalizing symptoms or they are being perceived differently by parents and teachers. Results emphasize the importance of both a multi-informant approach and the consideration of gender differences when measuring internalizing symptomatology of children with MD. For an optimal treatment of MD, depressive and anxious symptoms need to be considered.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Johanna Graefen, Juliane Kohn, Anne WyschkonORCiDGND, Günter EsserORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1027/2151-2604/a000207
ISSN:2190-8370
ISSN:2151-2604
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Zeitschrift für Psychologie = Journal of psychology
Verlag:Hogrefe
Verlagsort:Göttingen
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:adolescence; comorbidities; internalizing problems; math disability
Band:223
Ausgabe:2
Seitenanzahl:9
Erste Seite:93
Letzte Seite:101
Fördernde Institution:German Research Foundation (Deutsche Forschungsgemeinschaft - DFG) [1668/1]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.