• Treffer 10 von 19
Zurück zur Trefferliste

Turkish texts of Turkish-German bilingual pupils in Germany

  • This article examines and discusses aspects of the acquisition of Turkish literacy in the minority context in Germany. After describing the particular sociolinguistic and language contact situation of Turkish in Germany, the article focuses on two empirical aspects of the acquisition of Turkish literacy within this situation. First, the development of noun phrase complexity is analyzed in a pseudo-longitudinal approach investigating Turkish texts of German-Turkish bilingual pupils of different grades. Second, strategies of literacy are analyzed in the investigation of Turkish texts from bilingual high school pupils of the 12th grade.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Christoph SchroederORCiDGND
ISSN:0049-8653
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik
Verlag:Universitätsverlag Potsdam
Verlagsort:Stuttgart
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Deutsch
Jahr der Erstveröffentlichung:2014
Erscheinungsjahr:2014
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Turkish; acquisition of literacy; language contact; noun phrase; register
Band:44
Ausgabe:174
Seitenanzahl:20
Erste Seite:24
Letzte Seite:43
Organisationseinheiten:Philosophische Fakultät / Institut für Germanistik
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.