Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.

Photochemical synthesis and properties of axially chiral naphthylpyridines

• Five alkynyl pyridines were prepared and cyclized to naphthylpyridines as the main products in the course of a Photo-Dehydro-Diels-Alder reaction. Four of the final products are axially chiral and the determination of the rotational barrier by DFT calculations, dynamic NMR and H PLC experiments is demonstrated. (C) 2011 Elsevier B.V. All rights reserved.

Verfasserangaben:Pablo WessigORCiDGND, Charlotte Pick
DOI:https://doi.org/10.1016/j.jphotochem.2011.06.006
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of photochemistry and photobiology : A, Chemistry
Verlag:Elsevier