• Treffer 1 von 3
Zurück zur Trefferliste

Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms

  • The purpose of this study is to examine whether teacher enthusiasm and classroom management self efficacy are related to classroom mastery orientation and student motivation. We used data from 803 students in grades 9 and 10 (53.3% girls) and their mathematics teachers (N = 41; 58.5% men). Student perceived teacher enthusiasm was related to classroom mastery orientation as well as to intrinsic value and cost at the student level. Teacher-reported self-efficacy was related to classroom mastery orientation at the classroom level. At both the individual and the classroom level, classroom mastery orientation was related to attainment and utility value.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Rebecca LazaridesORCiDGND, Janine BuchholzORCiD, Charlott RubachORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.08.017
ISSN:0742-051X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Teaching and Teacher Education
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Oxford
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:21.09.2017
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:07.04.2022
Freies Schlagwort / Tag:Mathematics classrooms; Multilevel analyses; Teacher enthusiasm; Teacher self-efficacy
Band:69
Seitenanzahl:10
Erste Seite:1
Letzte Seite:10
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.