• Treffer 58 von 91
Zurück zur Trefferliste

Further testing of limits of cognitive plasticity : negative age differences in a mnemonic skill are robust

  • Earlier testing-the-limits research on age differences in cognitive plasticity of a memory skill was extended by 18 additional assessment and training sessions to explore whether older adults were able to catch up with additional practice and improved training conditions. The focus was on the method of loci, which requires mental imagination to encode and retrieve lists of words from memory in serial order. Of the original 37 subjects, 35 (16 young, ranging from 20 to 30 years of age, and 19 older adults, ranging from 66 to 80 years of age) participated in the follow-up study. Older adults showed sizable performance deficits when compared with young adults and tested for limits of reserve capacity. The negative age difference was substantial, resistant to extensive practice, and applied to all subjects studied. The primary origin for this negative age difference may be a loss in the production and use of mental imagination for operations of the mind.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Paul B. Baltes, Reinhold KlieglORCiDGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus-40373
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (paper 159)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Erscheinungsjahr:1992
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:05.01.2010
Quelle:Developmental Psychology 28 (1992) 1, S. 121-125, ISSN 1939-0599, DOI 10.1037/0012-1649.28.1.121
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Externe Anmerkung:
The original publication is within the university network available at web.ebscohost.com:
Developmental Psychology. - 28 (1992) Issue 1, p. 121-125
ISSN 1939-0599
DOI 10.1037/0012-1649.28.1.121
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.