• Treffer 7 von 1581
Zurück zur Trefferliste

word-object mappings

  • This study set out to examine whether shyness, an aversion to novelty and unfamiliar social situations, can affect the processes that underlie early word learning. Twenty-four-month-old children (n =32) were presented with sets of one novel and two familiar objects, and it was found that shyer children were less likely to select a novel object as the referent of a novel label. Furthermore, not-shy children then showed evidence of retaining these novel mappings, but shy children did not. These findings suggest that shy children's aversion to novelty and to the unfamiliar context can impact on their word learning.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Matt Hilton, Gert WestermannORCiD
DOI:https://doi.org/10.1017/S030500091600057X
ISSN:0305-0009
ISSN:1469-7602
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27916017
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of child language
Verlag:Cambridge Univ. Press
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2017
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:20.04.2020
Band:44
Seitenanzahl:19
Erste Seite:1394
Letzte Seite:1412
Fördernde Institution:ESRC (LuCiD) [ES/L008955/1]
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Exzellenzbereich Kognitionswissenschaften
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.