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Moral person categories as a transformational mechanism in political service relations: The example of job centre interaction

  • The present article shows, in a case study, how basic problems of interactions in Job Centres are shaped by expectations deriving from the social levels of organization and interaction and can be solved by a specific modification of the person category of the good customer. This client is categorized as a customer with the will to be willing: By wanting what the Job Center staff wants him or her to want and by accommodating to the contingent goals of political discourse and public administration as much as possible she or he enables the interaction to transform organizational and interactional expectations into addressable expectations. In this way he or she constitutes a vital link within the managerial guidance system of a modern labor administration.

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Metadaten
Verfasserangaben:Christine Weinbach
ISSN:0340-1804
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Zeitschrift für Soziologie
Verlag:Lucius & Lucius
Verlagsort:Stuttgart
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Deutsch
Jahr der Erstveröffentlichung:2014
Erscheinungsjahr:2014
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Conversation Analysis; Labor Administration; Level Differentiation; Managerialism; Person Categories; Political Inclusion; Social Differentiation
Band:43
Ausgabe:2
Seitenanzahl:17
Erste Seite:150
Letzte Seite:166
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Sozialwissenschaften
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
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