• Treffer 4 von 6
Zurück zur Trefferliste

Goal certainty modulates infants' goal-directed gaze shifts

  • We investigated whether 12-month-old infants rely on information about the certainty of goal selection in order to predict observed reaching actions. Infants' goal-directed gaze shifts were recorded as they observed action sequences in a multiple-goals design. We found that 12-month-old infants exhibited gaze shifts significantly earlier when the observed hand reached for the same goal object in all trials (frequent condition) compared with when the observed hand reached for different goal objects across trials (nonfrequent condition). Infants in the frequent condition were significantly more accurate at predicting the action goal than infants in the nonfrequent condition. In addition, findings revealed rapid learning in the case of certainty and no learning in the case of uncertainty of goal selection over the course of trials. Together, our data indicate that by the end of their first year of life, infants rely on information about the certainty of goal selection to make inferences about others' action goals.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Ivanina Henrichs, Claudia Elsner, Birgit ElsnerORCiDGND, Nick Wilkinson, Gustaf Gredeback
DOI:https://doi.org/10.1037/a0032664
ISSN:0012-1649
ISSN:1939-0599
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23586939
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Developmental psychology
Verlag:American Psychological Association
Verlagsort:Washington
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2014
Erscheinungsjahr:2014
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:anticipation; direct matching; eye movement; infant; statistical learning
Band:50
Ausgabe:1
Seitenanzahl:8
Erste Seite:100
Letzte Seite:107
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.