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The perception of video games : from visual power to immersive interaction

  • This paper highlights the different ways of perceiving video games and video game content, incorporating interactive and non-interactive methods. It examines varying cognitive and emotive reactions by persons who are used to play video games as well as persons who are unfamiliar with the aesthetics and the most basic game play rules incorporated within video games. Additionally, the principle of “Flow” serves as a theoretical and philosophical foundation. A small case-study featuring two games has been made to emphasize the numerous possible ways of perception of video games.

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Metadaten
Verfasserangaben:Robert Glashüttner
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus-24578
Publikationstyp:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Erscheinungsjahr:2008
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:23.12.2008
Organisationseinheiten:Philosophische Fakultät / Institut für Künste und Medien
DDC-Klassifikation:7 Künste und Unterhaltung / 70 Künste / 700 Künste; Bildende und angewandte Kunst
Sammlung(en):Universität Potsdam / Tagungsbände/Proceedings (nicht fortlaufend) / Conference Proceedings of The Philosophy of Computer Games 2008 / Action | Space
Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2008) 01 / Action | Space
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
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