The landscape aesthetics of computer games
- Landscape aesthetics drawing on philosophy and psychology allow us to understand computer games from a new angle. The landscapes of computer games can be understood as environments or images. This difference creates two options: 1. We experience environments or images, or 2. We experience landscape simultaneously as both. Psychologically, the first option can be backed up by a Vygotskian framework (this option highlights certain non-mainstream subject positions), the second by a Piegatian (highlighting cognitive mapping of game worlds).
Verfasserangaben: | Bjarke Liboriussen |
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URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus-24586 |
Publikationstyp: | Konferenzveröffentlichung |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2008 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 23.12.2008 |
Organisationseinheiten: | Philosophische Fakultät / Institut für Künste und Medien |
DDC-Klassifikation: | 7 Künste und Unterhaltung / 70 Künste / 700 Künste; Bildende und angewandte Kunst |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Tagungsbände/Proceedings (nicht fortlaufend) / Conference Proceedings of The Philosophy of Computer Games 2008 / Action | Space |
Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2008) 01 / Action | Space | |
Lizenz (Deutsch): | ![]() |