• search hit 1 of 10
Back to Result List

Zur Verwendung von QR-Codes in Uni-Seminaren – ein Baustein in den neu konzipierten Übungen zur Vorlesung „Organische Chemie für Studierende im Nebenfach“

The use of QR-Codes in university courses - a building block of the newly constructed accompanying exercises for the lecture "organic chemistry" for chemistry minors

  • Die Verwendung von QR-Codes in Begleitseminaren zur Vorlesung „Organische Chemie“ für Studierende mit Chemie im Nebenfach wird vorgestellt. Die Hausaufgaben zu den Seminaren wurden mit einem QR-Code versehen. Dieser führt zu weiterführenden Hilfen. Der Einsatz der QR-Codes sowie die Neukonzeption der Seminare wurden evaluiert.
  • The use of QR-Codes in university courses for the lecture "Organic Chemistry" for minor students is presented. The homework to the seminars includes a QR-Code. This code leads to supporting learning aids. The use of the QR-Codes as the new concept into seminars is evaluated.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Jolanda HermannsORCiDGND, Bernd SchmidtORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1002/ckon.201710300
ISSN:0944-5846
ISSN:1521-3730
Title of parent work (German):Chemkon
Publisher:Wiley-VCH
Place of publishing:Weinheim
Publication type:Article
Language:German
Date of first publication:2017/06/29
Publication year:2017
Release date:2022/04/14
Tag:Chemical exercises; QR-Code; graded learning aids; homework
Volume:24
Number of pages:3
First page:139
Last Page:141
Organizational units:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Chemie
DDC classification:5 Naturwissenschaften und Mathematik / 54 Chemie / 540 Chemie und zugeordnete Wissenschaften
Peer review:Referiert
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.