Pragmatische Kompetenzen im Englischunterricht beurteilen
- This article illustrates how pre-service English teachers’ diagnostic skills of pragmatic competences can be developed in an interdisciplinary seminar that focuses on assessing foreign language learners’ interactional competence (specifically turn-taking, action accomplishment, repair). A competence-oriented approach was chosen to model the linguistic and didactic skills required by language teachers to assess learners’ pragmatic competence in role plays.
Author details: | Britta Freitag-HildORCiDGND, Dagmar Barth-WeingartenORCiDGND |
---|---|
DOI: | https://doi.org/10.3726/b17282 |
ISBN: | 1868-386X |
ISBN: | 978-3-631-82950-9 |
Title of parent work (German): | Pragmatische Kompetenzen im schulischen Fremdsprachenunterricht |
Subtitle (German): | Ein interdisziplinäres Seminar zur Entwicklung von Diagnosefähigkeiten in der ersten Phase der Lehrerbildung |
Publisher: | Lang |
Place of publishing: | Berlin |
Editor(s): | Holger Limberg, Karen Glaser |
Publication type: | Article |
Language: | German |
Year of first publication: | 2020 |
Publication year: | 2020 |
Publishing institution: | Universität Potsdam |
Release date: | 2021/01/29 |
Tag: | Diagnosefähigkeiten; Interaktionale Fähigkeiten; Professionswissen; Sprechkompetenzen |
First page: | 381 |
Last Page: | 408 |
Organizational units: | Philosophische Fakultät / Institut für Anglistik und Amerikanistik |
DDC classification: | 4 Sprache / 40 Sprache / 400 Sprache |
License (German): | Keine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz |