• Treffer 4 von 89
Zurück zur Trefferliste

A multiperspective comparison of peer sociometric status groups in childhood and adolescense

  • This study explores the sociometric status group differences in psychosocial adjustment and academic performance in various domains using multiple sources of information (teacher-, peer-, self-ratings, achievement data) and 2 age groups (elementary and secondary school students) in a different educational and cultural context. Gender differences in the profiles of the sociometric groups were also examined. The sample consisted of 1,041 elementary school (mean age = 11.4 years) and 862 secondary school (mean age = 14.3 years) students in public schools in Greece. Findings extended previous descriptions of rejected, neglected, and controversial groups based on the perceptions of all raters. Gender and age differences were found in the profiles of rejected and controversial groups, which were markedly distinguished from the other groups based on all data sets. Neglected children at both age levels were differentiated to a weaker degree.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Chryse Hatzichristou, Diether Hopf
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus-38361
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (paper 125)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Erscheinungsjahr:1996
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:24.11.2009
Quelle:Child Developement 67 (1996) 3, S. 1085 - 1102, ISSN 1467-8624, DOI 10.1111/j.1467-8624.1996.tb01784.x
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Erziehungswissenschaft
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Externe Anmerkung:
The original publication is available at www3.interscience.wiley.com:
Child Developement. - 67 (1996) Issue 3, p. 1085-1102
ISSN 1467-8624
DOI 10.1111/j.1467-8624.1996.tb01784.x
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.