• Treffer 1 von 2
Zurück zur Trefferliste

Netherlands: An exploratory study

  • Teachers’ beliefs are crucial to the success of inclusion programmes and reform efforts for children with special educational needs (SEN). Based on this evidence, one hundred and thirty-nine primary pre-service teachers from one training institution in the Netherlands completed an adapted version of a measure of beliefs towards inclusive education. In contrast to previous studies on pre-service teachers, results of this study showed participants held neutral or negative beliefs towards this matter. In addition, limited time for pupils received the highest rating as a barrier to inclusion, whereas direct teaching experience was the most preferred method of inclusion. The implications of this study for practice and indications for future research are discussed.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Sauro CivitilloORCiDGND, Jan M. H. de Moor, Mathijs P. J. Vervloed
DOI:https://doi.org/10.1111/1467-9604.12119
ISSN:0268-2141
ISSN:1467-9604
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Support for Learning : British Journal of Learning Support
Verlag:Wiley
Verlagsort:Hoboken
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2016
Erscheinungsjahr:2016
Datum der Freischaltung:22.03.2020
Freies Schlagwort / Tag:beliefs; inclusive education; pre-service teachers; training teachers
Band:31
Seitenanzahl:18
Erste Seite:104
Letzte Seite:121
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Profilbereich Bildungswissenschaften
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.