Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 7 von 1504
Zurück zur Trefferliste

Measuring anger regulation in middle childhood through behavioural observation: a longitudinal validation

  • Learning to regulate anger is an important task in childhood development, as maladaptive anger regulation has been linked to a variety of problems, including aggression and social rejection. To assess anger regulation in situ, in a previous study we developed a behavioural observation measure and demonstrated its cross-sectional construct and criterion validity in a sample of 599 children with a mean age of 8.1years. The present study further validated the measure by demonstrating its predictive validity. About 10months after the behavioural observation, participants were asked to imagine two anger-eliciting situations and report what they would do to get rid of their anger. Observed anger regulation strategies at T1 correlated significantly with self-reported regulatory behaviour at T2, suggesting that the behavioural observation measure is an ecologically valid approach for assessing anger regulation in middle childhood.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Fabian KirschORCiDGND, Helena L. RohlfGND, Barbara KrahéORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1080/17405629.2015.1101375
ISSN:1740-5629
ISSN:1740-5610
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):European journal of developmental psychology
Verlag:Routledge, Taylor & Francis Group
Verlagsort:Abingdon
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Anger regulation; childhood; longitudinal study; observation; validation
Band:12
Ausgabe:6
Seitenanzahl:10
Erste Seite:718
Letzte Seite:727
Fördernde Institution:German Research Foundation as part of the Graduate College "Intrapersonal developmental risk factors in childhood and adolescence: A longitudinal perspective" [GRK 1668]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.