• Treffer 3 von 4
Zurück zur Trefferliste

Interactive objects in physical computing and their role in the learning process

  • The target article discusses the question of how educational makerspaces can become places supportive of knowledge construction. This question is too often neglected by people who run makerspaces, as they mostly explain how to use different tools and focus on the creation of a product. In makerspaces, often pupils also engage in physical computing activities and thus in the creation of interactive artifacts containing embedded systems, such as smart shoes or wristbands, plant monitoring systems or drink mixing machines. This offers the opportunity to reflect on teaching physical computing in computer science education, where similarly often the creation of the product is so strongly focused upon that the reflection of the learning process is pushed into the background.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Mareen PrzybyllaORCiDGND
ISSN:1782-348X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Constructivist foundations
Verlag:Vrije Univ.
Verlagsort:Bussels
Publikationstyp:Sonstiges
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2019
Erscheinungsjahr:2019
Datum der Freischaltung:15.01.2021
Band:14
Ausgabe:3
Seitenanzahl:3
Erste Seite:264
Letzte Seite:266
Organisationseinheiten:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik und Computational Science
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.