Developing and Applying Stepped Supporting Tools in Organic Chemistry To Promote Students’ Self-Regulated Learning
- Stepped supporting tools were developed and used in the university seminar Organic Chemistry taken by nonmajor chemistry students, which supported self-regulated learning. These supporting tools were also used for accompanying homework, which included a QR code that led to additional supporting tools. The application of stepped supporting tools in the seminars was evaluated by a four-item Likert scale. The students assessed the tools as a helpful instrument for solving tasks in chemistry.
Verfasserangaben: | Jolanda HermannsORCiDGND, Bernd SchmidtORCiDGND |
---|---|
DOI: | https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.8b00565 |
ISSN: | 0021-9584 |
ISSN: | 1938-1328 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | Journal of chemical education |
Verlag: | American Chemical Society |
Verlagsort: | Washington |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 03.12.2018 |
Erscheinungsjahr: | 2018 |
Datum der Freischaltung: | 25.05.2021 |
Freies Schlagwort / Tag: | High School/Introductory Chemistry; Organic Chemistry |
Band: | 96 |
Ausgabe: | 1 |
Seitenanzahl: | 6 |
Erste Seite: | 47 |
Letzte Seite: | 52 |
Fördernde Institution: | Potsdam Graduate School (POGS) |
Organisationseinheiten: | Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Chemie |
Zentrale und wissenschaftliche Einrichtungen / Zentrum für Lehrerbildung und Bildungsforschung (ZeLB) | |
DDC-Klassifikation: | 5 Naturwissenschaften und Mathematik / 54 Chemie / 540 Chemie und zugeordnete Wissenschaften |
Peer Review: | Referiert |