• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Mindfulness facets, trait emotional intelligence, emotional distress, and multiple health behaviors: A serial two-mediator model

  • In the present study, we tested a serial mindfulness facets-trait emotional intelligence (TEI)-emotional distress-multiple health behaviors mediation model in a sample of N = 427 German-speaking occupational therapists. The mindfulness facets-TEI-emotional distress section of the mediation model revealed partial mediation for the mindfulness facets Act with awareness (Act/Aware) and Accept without judgment (Accept); inconsistent mediation was found for the Describe facet. The serial two-mediator model included three mediational pathways that may link each of the four mindfulness facets with multiple health behaviors. Eight out of 12 indirect effects reached significance and fully mediated the links between Act/Aware and Describe to multiple health behaviors; partial mediation was found for Accept. The mindfulness facet Observe was most relevant for multiple health behaviors, but its relation was not amenable to mediation. Implications of the findings will be discussed.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Ingo JacobsORCiDGND, Anna Wollny, Chu-Won Sim, Antje Horsch
DOI:https://doi.org/10.1111/sjop.12285
ISSN:0036-5564
ISSN:1467-9450
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27062306
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Scandinavian Journal of Psychology
Verlag:Wiley-Blackwell
Verlagsort:Hoboken
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2016
Erscheinungsjahr:2016
Datum der Freischaltung:22.03.2020
Freies Schlagwort / Tag:Mindfulness; emotional intelligence; health behaviors; occupational therapists; serial mediation; stress
Band:57
Seitenanzahl:8
Erste Seite:207
Letzte Seite:214
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.