• Treffer 8 von 17
Zurück zur Trefferliste

Beyond the positive reinforcement of aggression

  • Being surrounded by peers who are accepting of aggression is a significant predictor of the development and persistence of aggression in childhood and adolescence. Whereas past research has focused on social reinforcement mechanisms as the underlying processes, the present longitudinal study analysed the role of external control beliefs as an additional mediator explaining the link between peers’ acceptance of aggression and the development of aggressive behaviour. Drawing on a large community sample of N = 1,466 male and female children and adolescents from Germany aged between 10 and 18 years, results of latent structural equation modeling were consistent with the hypotheses that peer acceptance of aggression would predict external control beliefs in the social domain, which in turn, should predict aggressive behaviour over time. Additional multigroup analyses showed that the predicted pathways were consistent across gender and age groups.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Janis Moritz JungORCiDGND, Barbara KrahéORCiDGND, Robert BuschingORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1177/0165025416671613
ISSN:0165-0254
ISSN:1464-0651
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):International Journal of Behavioral Development
Untertitel (Englisch):Peers’ acceptance of aggression promotes aggression via external control beliefs
Verlag:Sage Publ.
Verlagsort:London
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:05.10.2016
Erscheinungsjahr:2016
Datum der Freischaltung:07.04.2022
Freies Schlagwort / Tag:Germany; adolescence; aggression; aggressive peers; childhood; control beliefs; longitudinal
Band:42
Ausgabe:1
Seitenanzahl:10
Erste Seite:73
Letzte Seite:82
Fördernde Institution:German Research FoundationGerman Research Foundation (DFG) [GRK 1668]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.