• search hit 1 of 3
Back to Result List

Ein Meer voller Fische

  • Nachhaltiges Handeln ist ein bedeutsames Leitziel des 21. Jahrhunderts. Als Bildungsziel wird es in Deutschland meist als übergreifende Bildungsaufgabe definiert, die in die einzelnen Fachdisziplinen zu integrieren ist. Der Beitrag leistet dies für die Ernährungsbildung und konkretisiert die theoretische Konzeption mithilfe eines Planspiels als Beispiel für die didaktisch-methodische Umsetzung.
  • Sustainable behaviour is an important key objective of the 21st century. In Germany, it is usually defined as an overarching educational task that must be integrated into the individual disciplines. For nutrition education, the didactic-methodical implementation is illustrated exemplarily using a simulation game.
Metadaten
Author details:Aline Haustein, Isabelle PenningORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.3224/hibifo.v9i1.08
ISSN:2193-8806
ISSN:2196-1662
Title of parent work (German):Haushalt in Bildung & Forschung (HiBiFo)
Subtitle (German):nachhaltiges Handeln als Ziel in der Ernährungsbildung
Publisher:Budrich
Place of publishing:Opladen
Publication type:Article
Language:German
Year of first publication:2020
Publication year:2020
Release date:2022/09/26
Tag:Bildung für nachhaltige Entwicklung; Ernährungsbildung; Fachdidaktik; Planspiel; Unterrichtsmethodik
education for sustainable development; nutrition education; simulation game; subject didactics; teaching methodology
Issue:1
First page:137
Last Page:152
Organizational units:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.