• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

The interplay between culturally responsive teaching, cultural diversity beliefs, and self-reflection

  • This investigation examined the dynamic relation between culturally responsive teaching, teacher cultural diversity beliefs, and self-reflection on own teaching. A multiple case study with four ethnic German teachers was conducted using classroom video observations (3 lesson units X 2 raters) and post observation interviews in a culturally and ethnically diverse high school. For these teachers there was a high congruence between culturally responsive teaching and cultural diversity beliefs. Yet their degree of cultural responsiveness and their beliefs differed across teachers. The teachers who were observed to be more culturally responsive also showed elaborated patterns of self-reflection on their own teaching.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Sauro CivitilloORCiDGND, Linda P. JuangORCiDGND, Marcel Badra, Maja Katharina SchachnerORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.11.002
ISSN:0742-051X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Teaching and Teacher Education
Untertitel (Englisch):a multiple case study
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Oxford
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:28.05.2021
Freies Schlagwort / Tag:Case study; Cultural diversity; Culturally responsive teaching; Self-reflection; Teacher beliefs
Band:77
Seitenanzahl:11
Erste Seite:341
Letzte Seite:351
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.