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Background: Compulsive exercise (CE) is a frequent symptom in patients with eating disorders (EDs). It includes, in addition to quantitatively excessive exercise behaviour, a driven aspect and specific motives of exercise. CE is generally associated with worse therapy outcomes. The aims of the study were to compare self-reported quantity of exercise, compulsiveness of exercise as well as motives for exercise between patients with anorexia nervosa (AN), bulimia nervosa (BN) and healthy controls (HC). Additionally, we wanted to explore predictors of compulsive exercise (CE) in each group. Methods: We investigated 335 female participants (n = 226 inpatients, n = 109 HC) and assessed self-reported quantity of exercise, compulsiveness of exercise (Compulsive Exercise Test), motives for exercise (Exercise Motivations Inventory-2), ED symptoms (Eating Disorder Inventory-2), obsessive-compulsiveness (Obsessive-Compulsive Inventory-Revised), general psychopathology (Brief Symptom Inventory-18) and depression (Beck Depression Inventory-2). Results: Both patients with AN and BN exercised significantly more hours per week and showed significantly higher CE than HC; no differences were found between patients with AN and BN. Patients with EDs and HC also partly varied in motives for exercise. Specific motives were enjoyment, challenge, recognition and weight management in patients with EDs in contrast to ill-health avoidance and affiliation in HC. Patients with AN and BN only differed in regard to exercise for appearance reasons in which patients with BN scored higher. The most relevant predictor of CE across groups was exercise for weight and shape reasons. Conclusions: Exercise behaviours and motives differ between patients with EDs and HC. CE was pronounced in both patients with AN and BN. Therefore, future research should focus not only on CE in patients with AN, but also on CE in patients with BN. Similarities in CE in patients with AN and BN support a transdiagnostic approach during the development of interventions specifically targeting CE in patients with EDs.
Objectives The nitric oxide-soluble guanylate cyclase (sGC)-cGMP signal transduction pathway is impaired in different cardiovascular diseases, including pulmonary hypertension, heart failure and arterial hypertension. Riociguat is a novel stimulator of soluble guanylate cyclase (sGC). However, little is known about the effects of sGC stimulators in experimental models of hypertension. We thus investigated the cardio-renal protective effects of riociguat in low- renin and high-renin rat models of hypertension. Methods The vasorelaxant effect of riociguat was tested in vitro on isolated saphenous artery rings of normal and nitrate tolerant rabbits. The cardiovascular in-vivo effects of sGC stimulation were evaluated in hypertensive renin-transgenic rats treated with the nitric oxide-synthase inhibitor N- nitro-L-arginine methyl ester (L-NAME) (high-renin model) and in rats with 5/6 nephrectomy (low-renin model). Results In both animal models, riociguat treatment improved survival and normalized blood pressure. Moreover, in the L-NAME study part, riociguat reduced cardiac target organ damage as indicated by lower plasma ANP, lower relative left ventricular weight and lower cardiac interstitial fibrosis, and reduced renal target organ damage as indicated by lower plasma creatinine and urea, less glomerulosclerosis and less renal interstitial fibrosis. In the 5/6 nephrectomy study part, riociguat reduced cardiac target organ damage as indicated by lower plasma ANP, lower relative left ventricular weight, lower myocyte diameter and lower arterial media/lumen ratio, and reduced renal target organ damage as indicated by improved creatinine clearance and less renal interstitial fibrosis. Conclusion We demonstrate for the first time that the novel sGC stimulator riociguat shows in two independent models of hypertension a potent protection against cardiac and renal target organ damage. J Hypertens 28: 1666-1675 (c) 2010 Wolters Kluwer Health vertical bar Lippincott Williams & Wilkins.
Background: Compulsive exercise (CE) is a frequent symptom in patients with eating disorders (EDs). It includes, in addition to quantitatively excessive exercise behaviour, a driven aspect and specific motives of exercise. CE is generally associated with worse therapy outcomes. The aims of the study were to compare self-reported quantity of exercise, compulsiveness of exercise as well as motives for exercise between patients with anorexia nervosa (AN), bulimia nervosa (BN) and healthy controls (HC). Additionally, we wanted to explore predictors of compulsive exercise (CE) in each group.
Methods: We investigated 335 female participants (n = 226 inpatients, n = 109 HC) and assessed self-reported quantity of exercise, compulsiveness of exercise (Compulsive Exercise Test), motives for exercise (Exercise Motivations Inventory-2), ED symptoms (Eating Disorder Inventory-2), obsessive-compulsiveness (Obsessive-Compulsive Inventory-Revised), general psychopathology (Brief Symptom Inventory-18) and depression (Beck Depression Inventory-2).
Results: Both patients with AN and BN exercised significantly more hours per week and showed significantly higher CE than HC; no differences were found between patients with AN and BN. Patients with EDs and HC also partly varied in motives for exercise. Specific motives were enjoyment, challenge, recognition and weight management in patients with EDs in contrast to ill-health avoidance and affiliation in HC. Patients with AN and BN only differed in regard to exercise for appearance reasons in which patients with BN scored higher. The most relevant predictor of CE across groups was exercise for weight and shape reasons.
Conclusions: Exercise behaviours and motives differ between patients with EDs and HC. CE was pronounced in both patients with AN and BN. Therefore, future research should focus not only on CE in patients with AN, but also on CE in patients with BN. Similarities in CE in patients with AN and BN support a transdiagnostic approach during the development of interventions specifically targeting CE in patients with EDs.
Mildred Harnack, geb. Fish, stammte ursprünglich aus Milwaukee, Wisconsin. Zusammen mit ihrem Ehemann Arvid Harnack zog sie nach Deutschland und lebte seit 1930 in Berlin. Hier lehrte die Literaturwissenschaftlerin an der Friedrich-Wilhelms-Universität (heute Humboldt-Universität) und am Berliner Abendgymnasium (heute Peter A. Silbermann-Schule). Bereits kurz nach der Machtübernahme von Adolf Hitler hatte sich um das Ehepaar Harnack ein Kreis von Freunden gebildet, der gegen die Herrschaft der Nationalsozialisten opponierte. Dazu zählten auch Karl Behrens und Bodo Schlösinger, die beide Schüler Mildred Harnacks am Berliner Abendgymnasium waren. Mildred Harnack konnte mit Hilfe ihrer Kontakte zur amerikanischen Botschaft ihren Schülern im nationalsozialistischen Deutschland ansonsten nicht zugängliche Informationen besorgen.
Aufgrund von Funkkontakten des Freundeskreises zur Sowjetunion wurde die Gruppe von den Nationalsozialisten Rote Kapelle genannt – „rot“ bezog sich auf deren linke Haltung und mit „Kapelle“ wurden Funker assoziiert, die wie Pianisten in einer Kapelle spielen. Der Berliner Oppositionszirkel umfasste bis zu seiner Zerschlagung durch die Nationalsozialisten etwa 150 Personen verschiedenster Berufsgruppen, unterschiedlicher parteipolitischer Einstellungen und Konfessionen. Die Gruppe verfertigte oppositionelle Flugblätter und lieferte Informationen an die amerikanische Botschaft sowie an die Sowjetunion. Mildred Harnack wurde – wie viele ihrer Mitstreiterinnen und Mitstreiter – nach ihrer Verhaftung vom Reichskriegsgericht zum Tode verurteilt und am 16. Februar 1943 in Plötzensee guillotiniert.
In diesem Band stellen Studierende der Universität Potsdam sowie Hörerinnen und Hörer der Peter A. Silbermann-Schule (Berlin) nach einem kurzen Überblick zum Widerstand gegen den Nationalsozialismus in Deutschland das Netzwerk der Roten Kapelle sowie die Biographien von Mildred Harnack und ihren Schülern Karl Behrens und Bodo Schlösinger vom Berliner Abendgymnasium eindrücklich vor.
Mildred Harnack, geb. Fish, stammte ursprünglich aus Milwaukee, Wisconsin. Zusammen mit ihrem Ehemann Arvid Harnack zog sie nach Deutschland und lebte seit 1930 in Berlin. Hier lehrte die Literaturwissenschaftlerin an der Friedrich-Wilhelms-Universität (heute Humboldt-Universität) und am Berliner Abendgymnasium (heute Peter A. Silbermann-Schule). Bereits kurz nach der Machtübernahme von Adolf Hitler hatte sich um das Ehepaar Harnack ein Kreis von Freunden gebildet, der gegen die Herrschaft der Nationalsozialisten opponierte. Dazu zählten auch Karl Behrens und Bodo Schlösinger, die beide Schüler Mildred Harnacks am Berliner Abendgymnasium waren. Mildred Harnack konnte mit Hilfe ihrer Kontakte zur amerikanischen Botschaft ihren Schülern im nationalsozialistischen Deutschland ansonsten nicht zugängliche Informationen besorgen.
Aufgrund von Funkkontakten des Freundeskreises zur Sowjetunion wurde die Gruppe von den Nationalsozialisten Rote Kapelle genannt – „rot“ bezog sich auf deren linke Haltung und mit „Kapelle“ wurden Funker assoziiert, die wie Pianisten in einer Kapelle spielen. Der Berliner Oppositionszirkel umfasste bis zu seiner Zerschlagung durch die Nationalsozialisten etwa 150 Personen verschiedenster Berufsgruppen, unterschiedlicher parteipolitischer Einstellungen und Konfessionen. Die Gruppe verfertigte oppositionelle Flugblätter und lieferte Informationen an die amerikanische Botschaft sowie an die Sowjetunion. Mildred Harnack wurde – wie viele ihrer Mitstreiterinnen und Mitstreiter – nach ihrer Verhaftung vom Reichskriegsgericht zum Tode verurteilt und am 16. Februar 1943 in Plötzensee guillotiniert.
In diesem Band stellen Studierende der Universität Potsdam sowie Hörerinnen und Hörer der Peter A. Silbermann-Schule (Berlin) nach einem kurzen Überblick zum Widerstand gegen den Nationalsozialismus in Deutschland das Netzwerk der Roten Kapelle sowie die Biographien von Mildred Harnack und ihren Schülern Karl Behrens und Bodo Schlösinger vom Berliner Abendgymnasium eindrücklich vor.