• Treffer 8 von 18
Zurück zur Trefferliste

Verbal focus shifts

  • Previous studies on design behaviour indicate that focus shifts positively influence ideational productivity. In this study we want to take a closer look at how these focus shifts look on the verbal level. We describe a mutually influencing relationship between mental focus shifts and verbal low coherent statements. In a case study based on the DTRS11 dataset we identify 297 low coherent statements via a combined topic modelling and manual approach. We introduce a categorization of the different instances of low coherent statements. The results indicate that designers tend to shift topics within an existing design issue instead of completely disrupting it. (C) 2018 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Axel MenningORCiD, Bastien M. Grasnick, Benedikt Ewald, Franziska Dobrigkeit, Claudia Nicolai
DOI:https://doi.org/10.1016/j.destud.2018.03.003
ISSN:0142-694X
ISSN:1872-6909
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Design Studies
Untertitel (Englisch):forms of low coherent statements in design conversations
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Oxford
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:14.04.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:15.11.2021
Freies Schlagwort / Tag:communication; computational models; creativity; design behaviour; design cognition
Band:57
Seitenanzahl:21
Erste Seite:135
Letzte Seite:155
Organisationseinheiten:Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.