• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Evaluation of a computer-based training program for enhancing arithmetic skills and spatial number representation in primary school children

  • Calcularis is a computer-based training program which focuses on basic numerical skills, spatial representation of numbers and arithmetic operations. The program includes a user model allowing flexible adaptation to the child's individual knowledge and learning profile. The study design to evaluate the training comprises three conditions (Calcularis group, waiting control group, spelling training group). One hundred and thirty-eight children from second to fifth grade participated in the study. Training duration comprised a minimum of 24 training sessions of 20 min within a time period of 6-8 weeks. Compared to the group without training (waiting control group) and the group with an alternative training (spelling training group), the children of the Calcularis group demonstrated a higher benefit in subtraction and number line estimation with medium to large effect sizes. Therefore, Calcularis can be used effectively to support children in arithmetic performance and spatial number representation.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Larissa RauscherGND, Juliane Kohn, Tanja Käser, Verena Mayer, Karin Kucian, Ursina McCaskey, Günter EsserORCiDGND, Michael G. von AsterGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-406727
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (430)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:06.06.2018
Erscheinungsjahr:2016
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:06.06.2018
Freies Schlagwort / Tag:computer-based training; evaluative study; mathematics instruction; numerical development; primary school
Ausgabe:430
Seitenanzahl:14
Quelle:Frontiers in psychology 7 (2016), Art. 913, DOI: 10.3389/fpsyg.2016.00913
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät
Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access
Fördermittelquelle:Frontiers
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.