• Treffer 11 von 11
Zurück zur Trefferliste

Singing numbers ... in cognitive space - a dual-task study of the link between pitch, space, and numbers

  • We assessed the automaticity of spatial-numerical and spatial-musical associations by testing their intentionality and load sensitivity in a dual-task paradigm. In separate sessions, 16 healthy adults performed magnitude and pitch comparisons on sung numbers with variable pitch. Stimuli and response alternatives were identical, but the relevant stimulus attribute (pitch or number) differed between tasks. Concomitant tasks required retention of either color or location information. Results show that spatial associations of both magnitude and pitch are load sensitive and that the spatial association for pitch is more powerful than that for magnitude. These findings argue against the automaticity of spatial mappings in either stimulus dimension.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Martin H. FischerORCiDGND, Marianna Riello, Bruno L. Giordano, Elena Rusconi
DOI:https://doi.org/10.1111/tops.12017
ISSN:1756-8757
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Topics in cognitive science
Verlag:Wiley-Blackwell
Verlagsort:Hoboken
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2013
Erscheinungsjahr:2013
Datum der Freischaltung:26.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Auditory pitch; Dual task; Mental number line; SMARC; SNARC; Spatial coding
Band:5
Ausgabe:2
Seitenanzahl:13
Erste Seite:354
Letzte Seite:366
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.