The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 8 of 473
Back to Result List

Welche Interventionskompetenzen sind für das Lehrerhandeln in Gewalt- und Mobbingsituationen besonders bedeutsam?

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Saskia M. Fischer, Juliane Ulbricht
ISBN:978-3-7815-2095-0
Title of parent work (German):Gewalt und Mobbing an Schulen : wie sich Gewalt und Mobbing entwickelt haben, wie Lehrer intervenieren und welche Kompetenzen sie brauchen
Publisher:Klinkhardt
Place of publishing:Bad Heilbrunn
Editor(s):Ludwig Bilz, Wilfried Schubarth, Ines Dudziak, Saskia M. Fischer, Saskia Niproschke, Juliane Ulbricht
Publication type:Part of a Book
Language:German
Year of first publication:2017
Publication year:2017
Publishing institution:Universität Potsdam
Release date:2017/02/07
First page:255
Last Page:275
Organizational units:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Institution name at the time of the publication:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Erziehungswissenschaft
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.