• Treffer 2 von 71
Zurück zur Trefferliste

Use of evidence to promote inclusive education development commentary on Mel Ainscow. Promoting inclusion and equity in education

  • In his essay, Mel Ainscow looks at inclusion and equity from an international perspective and makes suggestions on how to develop inclusive education in a ‘whole-system approach’. After discussing different conceptions of inclusion and equity, he describes international policies which address them. From this international macro-level, Ainscow zooms in to the meso-level of the school and its immediate environment, defining dimensions to be considered for an inclusive school development. One of these dimensions is the ‘use of evidence’. In my comment, I want to focus on this dimension and discuss its scope and the potential to apply it in inclusive education development. As a first and important precondition, Ainscow explains that different circumstances lead to different linguistic uses of the term ‘inclusive education’. Thus, the term ‘inclusive education’ does not refer to an identical set of objectives across countries, and neither does the term ‘equity’.

Volltext Dateien herunterladen

  • 872.pdfeng
    (810KB)

    SHA-5127a69cfc0428d1046637f76c07d489f0412d548b47cf7ca71c09e06c2c4494e846b1f11765a9b43f2a9e097dfc3823bbbf1093884c874e0be53cc049ffa4c0dc7

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Michel KniggeORCiDGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-519142
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-51914
ISSN:1866-8364
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe
Untertitel (Englisch):Lessons from international experiences
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (872)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:04.03.2020
Erscheinungsjahr:2020
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:22.04.2024
Freies Schlagwort / Tag:education; evaluation; evidence; inclusion; practice
Ausgabe:1
Seitenanzahl:6
Quelle:Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 6:1, 21-24, DOI: 10.1080/20020317.2020.1730093
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department für Inklusionspädagogik
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Green Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC - Namensnennung, nicht kommerziell 4.0 International
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.