• Treffer 2 von 2
Zurück zur Trefferliste

Selective effects of age of acquisition on morphological priming

  • Is there an ideal time window for language acquisition after which nativelike representation and processing are unattainable? Although this question has been heavily debated, no consensus has been reached. Here, we present evidence for a sensitive period in language development and show that it is specific to grammar. We conducted a masked priming task with a group of Turkish-German bilinguals and examined age of acquisition (AoA) effects on the processing of complex words. We compared a subtle but meaningful linguistic contrast, that between grammatical inflection and lexical-based derivation. The results showed a highly selective AoA effect on inflectional (but not derivational) priming. In addition, the effect displayed a discontinuity indicative of a sensitive period: Priming from inflected forms was nativelike when acquisition started before the age of 5 but declined with increasing AoA. We conclude that the acquisition of morphological rules expressing morphosyntactic properties is constrained by maturational factors.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Joao Marques VerissimoORCiDGND, Vera HeyerGND, Gunnar JacobORCiD, Harald ClahsenORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1080/10489223.2017.1346104
ISSN:1048-9223
ISSN:1532-7817
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Language acquisition : a journal of developmental linguistics
Untertitel (Englisch):evidence for a sensitive period
Verlag:Routledge, Taylor & Francis Group
Verlagsort:Abingdon
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:24.03.2022
Band:25
Ausgabe:3
Seitenanzahl:12
Erste Seite:315
Letzte Seite:326
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
4 Sprache / 40 Sprache / 400 Sprache
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Bronze Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC - Namensnennung, nicht kommerziell 4.0 International
Externe Anmerkung:Zweitveröffentlichung in der Schriftenreihe Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe ; 486
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.