Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 318 von 703
Zurück zur Trefferliste

Scaffolding for chemistry students – which tools are assessed as being more helpful

  • In this paper the use of two different scaffolds in a seminar on the topic of heterocycles is discussed. The students first used both scaffolds (stepped supporting tools and a task navigator) on two tasks and could then choose for one other task the scaffold that suited them more. The scaffolds were evaluated in a mixedmethods study by the use of questionnaires and the conducting of a focus group interview. Both scaffolds were assessed as being helpful. However, students who thought they didn’t need different sorts of tips, as provided by the task navigator, chose the stepped supporting tools. All students reflected on their use of the scaffolds; their choices for one of both are therefore well-founded. As the reasons for choosing the scaffold are very individual, in future seminars both types of scaffolds will be provided.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Jolanda HermannsORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1515/cti-2020-0019
ISSN:2569-3263
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Chemistry Teacher International
Untertitel (Deutsch):Stepped supporting tools or task navigators?
Verlag:De Gruyter
Verlagsort:Berlin
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:25.11.2020
Erscheinungsjahr:2020
Datum der Freischaltung:26.01.2021
Freies Schlagwort / Tag:organic chemistry; scaffolding; self-regulated learning; solving of tasks
Seitenanzahl:10
Fördernde Institution:Universität Potsdam
Fördernummer:PA 2020_118
Organisationseinheiten:Zentrale und wissenschaftliche Einrichtungen / Zentrum für Lehrerbildung und Bildungsforschung (ZeLB)
Peer Review:Referiert
Fördermittelquelle:Publikationsfonds der Universität Potsdam
Publikationsweg:Open Access / Gold Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Externe Anmerkung:Zweitveröffentlichung in der Schriftenreihe Postprints der Universität Potsdam : Mathematisch-Naturwissenschaftliche Reihe ; 1108
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.