• search hit 4 of 32
Back to Result List

Technische Fachräume an Grundschulen

Technical specialist rooms at primary schools

  • Barrierefreiheit im Sinne (räumlicher) Anpassung an heterogene Schülerschaften wurde bislang kaum an Schulen bzw. konkret im Technikunterricht erforscht. In dieser Arbeit wurden 5 Potsdamer Grundschulen unter dem Siegel „Schule des gemeinsamen Lernens“ unter dem Aspekt der Barrierefreiheit in technischen Fachräumen untersucht. Die Arbeit erfasst den Ist-Zustand über Einrichtung und Ausstattung technischer Fachräume an oben genannten Potsdamer Schulen und zeigt gleichzeitig verschiedene Fachraumkonzepte auf. Hierzu wurden technische Fachräume zum einen auf barrierefreie Elemente untersucht und zum anderen von WAT-Fachlehrkräften in Hinblick auf ihre Barrierefreiheit bewertet.
  • The thesis refers to qualitative research in which technical classrooms at Potsdam primary schools were examined for their accessibility in the sense of spatial adaptation to heterogeneous students. 5 specialist rooms were researched by examining them for barrier-free elements and assessing them by specialist teachers. The thesis shows the current state of current technical specialist areas.

Download full text files

  • SHA-512:5d2a054b5b4f78827e6ad05485212b5e434bf81b2dd0a42b49cdd87324c4a2dc720fafd294f3f08a7299c60970c4927ef0a572a96a7943bba49d5c4c14ecaffe

Export metadata

Metadaten
Author details:Dorothea BartenwerferORCiD
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-562932
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-56293
Subtitle (German):eine qualitative Analyse zur Ausstattung von Fachräumen an Potsdamer Grundschulen in Bezug auf heterogene Schülerschaften
Subtitle (English):a qualitative analysis of the equipment of specialist rooms at Potsdam primary schools with regard to heterogeneous students
Reviewer(s):Isabelle PenningORCiDGND, Marietta Campbell
Supervisor(s):Isabelle Penning
Publication type:Master's Thesis
Language:German
Publication year:2022
Publishing institution:Universität Potsdam
Granting institution:Universität Potsdam
Date of final exam:2022/08/22
Release date:2022/10/21
Tag:Ausstattung; Barrierefreiheit; Grundschule; Heterogenität; Inklusion; Schule; Technikunterricht; heterogene Schülerschaften; technische Fachräume
accessibility; equipment; heterogeneity; heterogeneous students; inclusion; primary school; school; technical specialist rooms; technology lesson
Number of pages:87
RVK - Regensburg classification:DP 5430, DT 1510, DO 6000
Organizational units:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Funktionsstellen / Lehreinheit für Wirtschafts-Arbeit-Technik
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
License (German):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.