• Treffer 2 von 73
Zurück zur Trefferliste

Tracking the Mind During Reading: The Influence of Past, Present, and Future Words on Fixation Durations

  • Reading requires the orchestration of visual, attentional, language-related, and oculomotor processing constraints. This study replicates previous effects of frequency, predictability, and length of fixated words on fixation durations in natural reading and demonstrates new effects of these variables related to previous and next words. Results are based on fixation durations recorded from 222 persons, each reading 144 sentences. Such evidence for distributed processing of words across fixation durations challenges psycholinguistic immediacy-of-processing and eye-mind assumptions. Most of the time the mind processes several words in parallel at different perceptual and cognitive levels. Eye movements can help to unravel these processes.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-1:f9996b1f11203f43f07211d2b354bca8a6d5b917

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Reinhold KlieglORCiDGND, Antje Nuthmann, Ralf EngbertORCiDGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus-57225
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (paper 263)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Erscheinungsjahr:2006
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:13.12.2011
Freies Schlagwort / Tag:eye movements; fixation duration; gaze; reading; word recognition
Quelle:Journal of Experimental Psychology: General. - ISSN: 0096-3445. - 135 (2003), 1, S. 12 - 35
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 40 Sprache / 400 Sprache
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Externe Anmerkung:This is a preprint of an article whose final and definitive form was published in:
Journal of Experimental Psychology: General2006, Vol. 135, No. 1, 12–35
DOI: 10.1037/0096-3445.135.1.12
Copyright 2006 by the American Psychological Association.
This article may not exactly replicate the final version published in the APA journal. It is not the copy of record
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.