• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

The Effect of Tuition Fees on Enrollment in Higher Education in Germany. Evidence from a Natural Experiment

  • In this paper we estimate the effect of tuition fees on the intentions of high school graduates in Germany to enroll in higher education. Based on representative survey data collected by the HIS institute between 2002 and 2008, we are able to analyze the effect of tuition fees using a quasi-experimental design. We take advantage of the variation between the German federal states in the introduction of tuition fees to examine the impact of tuition fees and employ a difference-in-differences estimation strategy. We do not find empirical evidence that tuition fees lower the intentions to enroll in higher education among high school graduates. This holds true for both the whole sample and for different subgroups, such as women or high school graduates with no family background of higher education.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Marcel Helbig, Tina Baier, Anna Kroth
ISSN:0340-1804
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):ZEITSCHRIFT FUR SOZIOLOGIE
Verlag:LUCIUS LUCIUS VERLAG MBH
Verlagsort:STUTTGART
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Deutsch
Jahr der Erstveröffentlichung:2012
Erscheinungsjahr:2012
Datum der Freischaltung:26.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Causal Inference; Difference-in-Differences; Educational Inequality; HIS School Leaver Survey; Natural Experiment; Social Inequality; Transition to Higher Education; Tuition Fees
Band:41
Ausgabe:3
Seitenanzahl:20
Erste Seite:227
Letzte Seite:246
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.