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Business cycles, unemployment and entrepreneurial entry-evidence from Germany

  • We investigate whether people are more willing to become self-employed during boom periods or during recessions and to what extent business cycles and unemployment levels influence entries into entrepreneurship. Our analysis for Germany reveals that there is a positive relationship between unemployment rates and start-up activities. Moreover, new business formation is higher during recessions than in boom periods, implying that it is counter-cyclical. When disentangling periods of low and high unemployment we find that the effect of unemployment on new business formation is only statistically significant if the level of unemployment is below the trend, indicating a "low unemployment retain effect".

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Verfasserangaben:Michael Fritsch, Alexander KritikosORCiDGND, Katharina Pijnenburg
DOI:https://doi.org/10.1007/s11365-014-0326-3
ISSN:1554-7191
ISSN:1555-1938
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):International entrepreneurship and management journal
Verlag:Springer
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:Business cycle; Self-employment; Start-up; Unemployment
Band:11
Ausgabe:2
Seitenanzahl:20
Erste Seite:267
Letzte Seite:286
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
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