• Treffer 2 von 4
Zurück zur Trefferliste

Improving access to online lecture videos

  • In university teaching today, it is common practice to record regular lectures and special events such as conferences and speeches. With these recordings, a large fundus of video teaching material can be created quickly and easily. Typically, lectures have a length of about one and a half hours and usually take place once or twice a week based on the credit hours. Depending on the number of lectures and other events recorded, the number of recordings available is increasing rapidly, which means that an appropriate form of provisioning is essential for the students. This is usually done in the form of lecture video platforms. In this work, we have investigated how lecture video platforms and the contained knowledge can be improved and accessed more easily by an increasing number of students. We came up with a multistep process we have applied to our own lecture video web portal that can be applied to other solutions as well.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Matthias BauerORCiDGND, Martin MalchowORCiDGND, Christoph MeinelORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363361
ISBN:978-1-5386-2957-4
ISSN:2165-9567
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Proceedings of 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Verlag:IEEE
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Sonstiges
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:24.05.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:28.03.2022
Freies Schlagwort / Tag:E-Learning; E-Lecture; Flash; HLS; HTML5; Lecture Recording; Lecture Video Archive
Seitenanzahl:8
Erste Seite:1161
Letzte Seite:1168
Organisationseinheiten:Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.