• Treffer 5 von 5
Zurück zur Trefferliste

From equality and inclusion to cultural pluralism

  • Schools are a major context for academic and socio-emotional development, but also an important acculturative context. This is notably the case in adolescence, which is a critical period for the development of a social and ethnic identity, as well as moral reasoning and intergroup attitudes. How schools approach cultural diversity issues is therefore likely to affect these developmental and acculturative processes and adaptation outcomes. In the present article, the manifestation and effects of the most prominent approaches to cultural diversity, namely those guided by a perspective of equality and inclusion, and those guided by a perspective of cultural pluralism, are reviewed and compared in the context of multi-ethnic schools. The aim is to explore when and how the potential of cultural diversity can best flourish, enhancing the academic and socio-emotional development of culturally diverse students.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Maja Katharina SchachnerORCiDGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-412589
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe
Untertitel (Englisch):evolution and effects of cultural diversity perspectives in schools
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (460)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:01.08.2018
Erscheinungsjahr:2017
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:01.08.2018
Freies Schlagwort / Tag:adolescence; cultural diversity; cultural pluralism; equality and inclusion; school
Ausgabe:460
Seitenanzahl:18
Quelle:European Journal of Developmental Psychology (2017) DOI: 10.1080/17405629.2017.1326378
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access
Fördermittelquelle:Taylor & Francis Open Access Agreement
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC-ND - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitungen 4.0 International
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.