• Treffer 3 von 3
Zurück zur Trefferliste

Effective Professional Development for Teachers to Foster Students’ Academic Language Proficiency Across the Curriculum

  • This review summarizes features of professional development programs that aim to prepare in-service teachers to improve students’ academic language proficiency when teaching subject areas. The 38 studies reviewed suggest that all of the profiled interventions were effective to some extent. The programs share many characteristics considered important in successful teacher professional development across different subject areas. They also include some features that appear to be specific to teacher training in this particular domain. This review supports the idea that professional development helps change teachers’ thinking and practice and benefits students, if certain features are taken into consideration in its design and implementation.

Volltext Dateien herunterladen

  • phr543.pdfeng
    (872KB)

    SHA-1: dc613a2b284891ed8fe78f3159bd8255f4cc1fbd

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Eva Kalinowski, Anna GronostajGND, Miriam VockORCiDGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-427219
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-42721
ISSN:1866-8364
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Postprints der Universität Potsdam Humanwissenschaftliche Reihe
Untertitel (Englisch):A Systematic Review
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (543)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:09.04.2019
Erscheinungsjahr:2019
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:09.04.2019
Freies Schlagwort / Tag:content areas; cross-curriculum; in-service teacher training; language; professional development
Ausgabe:543
Seitenanzahl:23
Quelle:AERA Open 5 (2019) 1, S. 1–23 DOI: 10.1177/2332858419828691
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC - Namensnennung, nicht kommerziell 4.0 International
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.