Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 14 von 18
Zurück zur Trefferliste

Culture's Influence on Stressors, Parental Socialization, and Developmental Processes in the Mental Health of Children of Immigrants

  • Children of immigrants represent one in four children in the United States and will represent one in three children by 2050. Children of Asian and Latino immigrants together represent the majority of children of immigrants in the United States. Children of immigrants may be immigrants themselves, or they may have been born in the United States to foreign-born parents; their status may be legal or undocumented. We review transcultural and culture-specific factors that influence the various ways in which stressors are experienced; we also discuss the ways in which parental socialization and developmental processes function as risk factors or protective factors in their influence on the mental health of children of immigrants. Children of immigrants with elevated risk for mental health problems are more likely to be undocumented immigrants, refugees, or unaccompanied minors. We describe interventions and policies that show promise for reducing mental health problems among children of immigrants in the United States.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Su Yeong Kim, Seth J. SchwartzGND, Krista M. PerreiraGND, Linda P. JuangORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1146/annurev-clinpsy-050817-084925
ISSN:1548-5943
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29401046
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Annual Review of clinical psychologgy
Verlag:Annual Reviews
Verlagsort:Palo Alto
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:24.01.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:09.03.2022
Freies Schlagwort / Tag:children of immigrants; culture specific; mental health; parental socialization; stressors; transcultural
Band:14
Seitenanzahl:28
Erste Seite:343
Letzte Seite:370
Fördernde Institution:NHLBI NIH HHSUnited States Department of Health & Human ServicesNational Institutes of Health (NIH) - USANIH National Heart Lung & Blood Institute (NHLBI) [N01HC65233, N01 HC065233]; NICHD NIH HHSUnited States Department of Health & Human ServicesNational Institutes of Health (NIH) - USANIH Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health & Human Development (NICHD) [P2C HD050924, P2C HD042849, R03 HD060045, R03 HD051629]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.