• Treffer 2 von 3
Zurück zur Trefferliste

Loss to follow-up in a randomized controlled trial study for pediatric weight management (EPOC)

  • Background: Attrition is a serious problem in intervention studies. The current study analyzed the attrition rate during follow-up in a randomized controlled pediatric weight management program (EPOC study) within a tertiary care setting. Methods: Five hundred twenty-three parents and their 7-13-year-old children with obesity participated in the randomized controlled intervention trial. Follow-up data were assessed 6 and 12 months after the end of treatment. Attrition was defined as providing no objective weight data. Demographic and psychological baseline characteristics were used to predict attrition at 6- and 12-month follow-up using multivariate logistic regression analyses. Conclusions: The minor differences between the completers and the non-completers suggest that our retention strategies were successful. Further research should focus on prevention of attrition in families with a lower educational background.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Petra WarschburgerORCiDGND, Katja Kröller
DOI:https://doi.org/10.1186/s12887-016-0727-2
ISSN:1471-2431
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27842526
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):BMC PEDIATRICS
Verlag:BioMed Central
Verlagsort:London
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2016
Erscheinungsjahr:2016
Datum der Freischaltung:22.03.2020
Freies Schlagwort / Tag:Attrition; Child; Obesity; Predictors; Weight management trial
Band:16
Seitenanzahl:9
Fördernde Institution:DFG (German Research Foundation) [WA 1143/4-1, WA 1143/4-2]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.