• Treffer 10 von 40
Zurück zur Trefferliste

Long-term relations among prosocial-media use, empathy, and prosocial behavior

  • Despite recent growth of research on the effects of prosocial media, processes underlying these effects are not well understood. Two studies explored theoretically relevant mediators and moderators of the effects of prosocial media on helping. Study 1 examined associations among prosocial- and violent-media use, empathy, and helping in samples from seven countries. Prosocial-media use was positively associated with helping. This effect was mediated by empathy and was similar across cultures. Study 2 explored longitudinal relations among prosocial-video-game use, violent-video-game use, empathy, and helping in a large sample of Singaporean children and adolescents measured three times across 2 years. Path analyses showed significant longitudinal effects of prosocial- and violent-video-game use on prosocial behavior through empathy. Latent-growth-curve modeling for the 2-year period revealed that change in video-game use significantly affected change in helping, and that this relationship was mediated by change in empathy.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Sara Prot, Douglas A. Gentile, Craig A. Anderson, Kanae Suzuki, Edward Swing, Kam Ming Lim, Yukiko Horiuchi, Margareta Jelic, Barbara KrahéORCiDGND, Wei Liuqing, Albert K. Liau, Angeline Khoo, Poesis Diana Petrescu, Akira Sakamoto, Sachi Tajima, Roxana Andreea Toma, Wayne Warburton, Xuemin Zhang, Ben Chun Pan Lam
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-404136
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (389)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:10.04.2018
Erscheinungsjahr:2013
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:10.04.2018
Freies Schlagwort / Tag:cross-cultural differences; empathy; general learning model; helping; mass media; prediction; prosocial behavior; prosocial media; social behavior; violent media
Ausgabe:389
Seitenanzahl:11
Quelle:Psychological Science 25 (2014) Nr. 2 S. 358–368 DOI: 10.1177/0956797613503854
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access
Fördermittelquelle:Sage
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.