• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Teacher ability evaluation and changes in elementary student profiles of motivation and performance in mathematics

  • The aim of this person-centered study is to identify the profiles of interest value, self-concept, and performance in the domain of mathematics among elementary school students and to examine the stability and changes in these profiles from grade 1 to grade 2. Teacher-reported evaluations of students' mathematical ability and gender were examined as predictors of changes in the student profiles. The sample consisted of 237 students (46.8% girls). The latent profile analysis identified four profiles: 1) low levels of interest value, medium levels of self-concept and performance; 2) low levels of interest value, self-concept and performance; 3) high levels of interest value, self-concept and performance; 4) low levels of self-concept and performance, and medium interest value. Boys and students whose teachers evaluated their abilities as high compared to others were less likely to change from profiles with high levels of interest value or self-concept to profiles with low levels of these factors.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Rebecca LazaridesORCiDGND, Jaana Viljaranta, Kaisa AunolaORCiD, Jari-Erik Nurmi
DOI:https://doi.org/10.1016/j.lindif.2018.08.010
ISSN:1041-6080
ISSN:1873-3425
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Learning and individual differences
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Amsterdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:27.11.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:14.09.2021
Freies Schlagwort / Tag:Interest value; Latent profile analysis;; Performance; Self-concept
Band:67
Seitenanzahl:14
Erste Seite:245
Letzte Seite:258
Fördernde Institution:Academy of FinlandAcademy of Finland [63099, 778230, 265817, 316852]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.