• Treffer 5 von 18
Zurück zur Trefferliste

Native and non-native speakers' brain responses to filled indirect Object Gaps

  • We examined native and non-native English speakers’ processing of indirect object wh-dependencies using a filled-gap paradigm while recording event-related potentials (ERPs). The non-native group was comprised of native German-speaking, proficient non-native speakers of English. Both participant groups showed evidence of linking fronted indirect objects to the subcategorizing verb when this was encountered, reflected in an N400 component. Evidence for continued filler activation beyond the verb was seen only in the non-native group, in the shape of a prolonged left-anterior negativity. Both participant groups showed sensitivity to filled indirect object gaps reflected in a P600 response, which was more pronounced and more globally distributed in our non-native group. Taken together, our results indicate that resolving indirect object dependencies is a two-step process in both native and non-native sentence comprehension, with greater processing cost incurred in non-native compared to native comprehension.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Anna JessenORCiDGND, Julia FestmanORCiDGND, Oliver Boxell, Claudia FelserORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1007/s10936-017-9496-9
ISSN:0090-6905
ISSN:1573-6555
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28508351
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of Psycholinguistic Research
Verlag:Springer
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:15.05.2017
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:13.10.2021
Freies Schlagwort / Tag:ERPs; Filled gaps; Sentence processing; Wh-movement
Band:46
Seitenanzahl:20
Erste Seite:1319
Letzte Seite:1338
Fördernde Institution:Alexander-von-Humboldt Professorship
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.