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Background: Obesity is not only a highly prevalent disease but also poses a considerable burden on children and their families. Evidence is increasing that a lack of self-regulation skills may play a role in the etiology and maintenance of obesity. Our goal with this currently ongoing trial is to examine whether training that focuses on the enhancement of self-regulation skills may increase the sustainability of a complex lifestyle intervention.
Methods/Design: In a multicenter, prospective, parallel group, randomized controlled superiority trial, 226 obese children and adolescents aged 8 to 16 years will be allocated either to a newly developed computer-training program to improve their self-regulation abilities or to a placebo control group. Randomization occurs centrally and blockwise at a 1:1 allocation ratio for each center. This study is performed in pediatric inpatient rehabilitation facilities specialized in the treatment of obesity. Observer-blind assessments of outcome variables take place at four times: at the beginning of the rehabilitation (pre), at the end of the training in the rehabilitation (post), and 6 and 12 months post-rehabilitation intervention. The primary outcome is the course of BMI-SDS over 1 year after the end of the inpatient rehabilitation. Secondary endpoints are the self-regulation skills. In addition, health-related quality of life, and snack intake will be analyzed.
Discussion: The computer-based training programs might be a feasible and attractive tool to increase the sustainability of the weight loss reached during inpatient rehabilitation.
Applications with different characteristics in the cloud may have different resources preferences. However, traditional resource allocation and scheduling strategies rarely take into account the characteristics of applications. Considering that an I/O-intensive application is a typical type of application and that frequent I/O accesses, especially small files randomly accessing the disk, may lead to an inefficient use of resources and reduce the quality of service (QoS) of applications, a weight allocation strategy is proposed based on the available resources that a physical server can provide as well as the characteristics of the applications. Using the weight obtained, a resource allocation and scheduling strategy is presented based on the specific application characteristics in the data center. Extensive experiments show that the strategy is correct and can guarantee a high concurrency of I/O per second (IOPS) in a cloud data center with high QoS. Additionally, the strategy can efficiently improve the utilization of the disk and resources of the data center without affecting the service quality of applications.
Background:
Physical growth of children and adolescents depends on the interaction of genetic and environmental factors e.g. diet and living conditions. Aim: We aim to discuss the influence of socioeconomic situation, using income inequality and GDP per capita as indicators, on body height, body weight and the variability of height and weight in infants and juveniles.
Material and methods:
We re-analyzed data from 439 growth studies on height and weight published during the last 35 years. We added year-and country-matched GDP per capita (in current US$) and the Gini coefficient for each study. The data were divided into two age groups: infants (age 2) and juveniles (age 7). We used Pearson correlation and principal component analysis to investigate the data.
Results:
Gini coefficient negatively correlated with body height and body weight in infants and juveniles. GDP per capita showed a positive correlation with height and weight in both age groups. In infants the standard deviation of height increases with increasing Gini coefficient. The opposite is true for juveniles. A correlation of weight variability and socioeconomic indicators is absent in infants. In juveniles the variability of weight increases with declining Gini coefficient and increasing logGDP per capita.
Discussion:
Poverty and income inequality are generally associated with poor growth in height and weight. The analysis of the within-population height and weight variations however, shows that the associations between wealth, income, and anthropometric parameters are very complex and cannot be explained by common wisdom. They point towards an independent regulation of height and weight.
Auxology has developed from mere describing child and adolescent growth into a vivid and interdisciplinary research area encompassing human biologists, physicians, social scientists, economists and biostatisticians. The meeting illustrated the diversity in auxology, with the various social, medical, biological and biostatistical aspects in studies on child growth and development.
Das Gewichtsstigma und insbesondere das internalisierte Gewichtsstigma sind bei Kindern und Jugendlichen mit negativen Folgen für die physische und psychische Gesundheit assoziiert. Da die Befundlage in diesem Altersbereich jedoch noch unzureichend ist, war es das Ziel der Dissertation, begünstigende Faktoren und Folgen von gewichtsbezogener Stigmatisierung und internalisiertem Gewichtsstigma bei Kindern und Jugendlichen zu untersuchen. Die Analysen basierten auf zwei großen Stichproben, die im Rahmen der prospektiven PIER-Studie an Schulen rekrutiert wurden. Die erste Publikation bezieht sich auf eine Stichprobe mit Kindern und Jugendlichen im Alter zwischen 9 und 19 Jahren (49.2 % weiblich) und untersuchte den prospektiven bidirektionalen Zusammenhang zwischen erlebter Gewichtsstigmatisierung und Gewichtsstatus anhand eines latenten Strukturgleichungsmodells über drei Messzeitpunkte hinweg. Die anderen beiden Publikationen beziehen sich auf eine Stichprobe mit Kindern und Jugendlichen im Alter zwischen 6 und 11 Jahren (51.1 % weiblich). Die zweite Publikation analysierte anhand einer hierarchischen Regression, welche intrapersonalen Risikofaktoren das internalisierte Gewichtsstigma prospektiv prädizieren. Die dritte Publikation untersuchte anhand von ROC-Kurven, ab welchem Ausmaß das internalisierte Gewichtsstigma mit einem erhöhten Risiko für psychosoziale Auffälligkeit und gestörtes Essverhalten einhergeht. Im Rahmen der ersten Publikation zeigte sich, dass ein höherer Gewichtsstatus mit einer höheren späteren Gewichtsstigmatisierung einhergeht und umgekehrt die Gewichtsstigmatisierung auch den späteren Gewichtsstatus prädiziert. Die zweite Publikation identifizierte Gewichtsstatus, gewichtsbezogene Hänseleien, depressive Symptome, Körperunzufriedenheit, Relevanz der eigenen Figur sowie das weibliche Geschlecht und einen niedrigeren Bildungsabschluss der Eltern als Prädiktoren des internalisierten Gewichtsstigmas. Die dritte Publikation verdeutlichte, dass das internalisierte Gewichtsstigma bereits ab einem geringen Ausmaß mit einem erhöhten Risiko für gestörtes Essverhalten einhergeht und mit weiteren psychosozialen Problemen assoziiert ist. Insgesamt zeigte sich, dass sowohl das erlebte als auch das internalisierte Gewichtsstigma bei Kindern und Jugendlichen über alle Gewichtsgruppen hinweg relevante Konstrukte sind, die im Entwicklungsverlauf ein komplexes Gefüge bilden. Es wurde deutlich, dass es essentiell ist, bidirektionale Wirkmechanismen einzubeziehen. Die vorliegende Dissertation liefert erste Ansatzpunkte für die Gestaltung von Präventions- und Interventionsmaßnahmen, um ungünstige Entwicklungsverläufe in Folge von Gewichtsstigmatisierung und internalisiertem Gewichtsstigma zu verhindern.