A theorem prover for scientific and educational purposes
- We present a prototype of an integrated reasoning environment for educational purposes. The presented tool is a fragment of a proof assistant and automated theorem prover. We describe the existing and planned functionality of the theorem prover and especially the functionality of the educational fragment. This currently supports working with terms of the untyped lambda calculus and addresses both undergraduate students and researchers. We show how the tool can be used to support the students' understanding of functional programming and discuss general problems related to the process of building theorem proving software that aims at supporting both research and education.
Verfasserangaben: | Mario FrankORCiDGND, Christoph Kreitz |
---|---|
DOI: | https://doi.org/10.4204/EPTCS.267.4 |
ISSN: | 2075-2180 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | Electronic proceedings in theoretical computer science |
Verlag: | Open Publishing Association |
Verlagsort: | Sydney |
Publikationstyp: | Sonstiges |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 05.03.2018 |
Erscheinungsjahr: | 2018 |
Datum der Freischaltung: | 17.02.2022 |
Ausgabe: | 267 |
Seitenanzahl: | 11 |
Erste Seite: | 59 |
Letzte Seite: | 69 |
Organisationseinheiten: | Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik und Computational Science |
DDC-Klassifikation: | 0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke |
Peer Review: | Referiert |
Publikationsweg: | Open Access / Gold Open-Access |
DOAJ gelistet | |
Lizenz (Englisch): | Creative Commons - Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 3.0 Unported |