Looking for participation
- A stronger learner orientation through participatory learning increases learning motivation and results. But what does participatory learning mean? Where do learning factories and fabrication laboratories (FabLabs) stand in this context, and how can didactic implementation be improved in this respect? Using a newly developed analytical framework, which contains elements of the stage model of participation and general media didactics, we compare a FabLab and a learning factory example concerning the degree of participation. From this, we derive guidelines for designing participative teaching and learning processes in learning factories. We explain how FabLabs can be an inspiration for the didactic design of learning factories.
Verfasserangaben: | Bonny BrandenburgerORCiDGND, Malte TeichmannORCiDGND |
---|---|
URL: | https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4073886 |
ISSN: | 1556-5068 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | 12th Conference on Learning Factories |
Untertitel (Englisch): | adapting participatory learning oriented-didactic design elements of FabLabs in learning factories |
Verlag: | Social Science Electronic Publing |
Verlagsort: | [Erscheinungsort nicht ermittelbar] |
Publikationstyp: | Konferenzveröffentlichung |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 04.04.2022 |
Erscheinungsjahr: | 2022 |
Datum der Freischaltung: | 15.04.2024 |
Freies Schlagwort / Tag: | FabLabs; analytical framework; participatory learning; subject-oriented learning |
Seitenanzahl: | 6 |
Erste Seite: | 1 |
Letzte Seite: | 6 |
Organisationseinheiten: | Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft |
Peer Review: | Nicht ermittelbar |