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Verbraucherkompetenzen für morgen und durch Lehrkräfteweiterbildung heute

  • Verbraucherbildung ist bundesweit vielfältig in curricularen Vorgaben verankert. Fachfremde Lehrpersonen benötigen Professionalisierungsangebote, um die Verbraucherbildung als Querschnittsaufgabe in ihren Fächern implementieren zu können. Erkenntnisse aus der Professionalisierungsforschung werden daher im Beitrag in Bezug auf das cLEVER-Projekt zusammengetragen, um sie für Fortbildungsangebote nutzbar zu machen.
  • Consumer education is anchored in a variety of curricular guidelines throughout Germany. Teachers from outside the subject area need professionalization offers in order to be able to implement consumer education as a cross-sectional task in their subjects. Findings from professionalization research will, therefore, be compiled in the article relating to the cLEV ER-project to make them usable for further training courses.
Metadaten
Author details:Silke Bartsch, Katharina Bauer, Heike Müller, Isabelle PenningORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.3224/hibifo.v8i4.06
ISSN:2193-8806
ISSN:2196-1662
Title of parent work (German):Haushalt in Bildung und Forschung (HiBiFo)
Subtitle (German):Professionalisierung von Lehrpersonen in der Verbraucherbildung
Publisher:Budrich
Place of publishing:Leverkusen
Publication type:Article
Language:German
Publication year:2019
Release date:2022/09/12
Tag:Consumer Literacy; Fortbildung; Lehrerbildung; Professionalisierung; Verbraucherbildung
consumer education; consumer literacy; continuing education; eacher training; professionalization
Volume:8
Issue:4
First page:90
Last Page:103
Organizational units:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
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